Sunday, May 31, 2015

რასაც ამბობ და აკეთებ - ეს პიარია !


„ბოლო დოლარიანი რომ მქონდეს დარჩენილი პიარზე დავხარჯავდიო“ თქვა ბილ გეიტსმა, ვფიქრობ მისი ეს სიტყვები გამოხატავს დღევალდელ მსოფლიოში პიარის (საზოგადოებასთან ურთიერთობის) მნიშვნელობას და როლს.
პიარი ისეივე ძველია, როგორც ძველი ცივილიზაცია და ისეთივე ახალი როგორც, ახალი ტექნოლოგიები, პიარმა თავისი განვითარების ეტაპზე ტრანსოფრმაცია განიცადა და ისეთი სახე მიიღო როგორიც დღეს აქვს. პიარს მისი კომუნიკაციური ფუნქციიდან გამომდინარე აქვს დიდი გავლენა, როგორც ორგანიზაციის განვითარებაზე ასევე მასობრივი აუდიტორიის მართვაზე, დღეს გავლენა ყველაზე მნიშვნელოვანი სიტყვაა და შესაბამისად პიარის მართვის ფუნქცია გავლენის მოპოვებაზეა ორიენტირებული.
დღესდღეობით ყველა ბიზნეს ორგანიზაცია საქართველოში ხვდება პიარის მნიშვნელობას და მისი მეთოდების ეფექტურობას, თუმცა, როგორც ორგანიზაციების ასევე ამ ორგანიზაციებში მომუშავე პიარ სპეციალისტების  უჭირთ სტრატეგიული ხედვის და გრძელვადიანი პიარ პროგრამების დაგეგმვა.
პიარ გეგმის არსებობა ორგანიზაციაში ისეთივე მნიშვნელოვანია, როგორც კომუნიკაცია ადამიანებს შორის. ბიზნეს ორგანიზაციისთვის გეგმის არსებობა სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია. ჩატარებული გამოკითხვის მიხედვით ა.შ.შ - ში დახლოვებით 90 % ბიზნეს ორგნიზაციებს აქვთ პიარ გეგმა შემუშავებული, ხოლო საქართველოში მხოლოდ 38 % მდე ორგანიზაციას აქვს პიარ გეგმა. საქართველოს სტატისტიკა ცხადყოფს, რომ რეალურად ძალიან ცოტა ორგანიზაციას აქვს პიარ გეგმა და შესაბამისად ეს იმას ნიშნავას, რომ დანარჩენ ორგანიზაციებს არ აქვთ თანმიმდევრული და რეგულარული ურთიერთობა, ხოლო კომუნიკაციების დაგეგმვის გარეშე რთულდება ეფექტური და გამიზნული შედეგის მიღება.
პირველადი პრობლემა ქართული ბაზრისთვის ცოდნის დეფიციტია, ხშირად არაერთგვაროვანია პიარ გეგმის შესახებ დამოიდებულება, სწორედ ამიტომ გადავწყვიტე დამეწერა მცირე ზომის სახელმძღვანელო, რომელიც ჯიბის წიგნის ფუნქციას შეასრულებდა. „10 ბანიჯი პიარ გეგმის შესადგენად“ მარტივი და მოკლე სახელმძღვანელოა ბიზნეს ორგანიზაციეში მომუშავე მენეჯერებითვის, რომ შეძლონ ეფექტურად და მარტივად დაგეგმონ თავიანთი პიარ საქმიანობა და მიიღონ გრძელვადიანი და ეფექტური შედეგი. აქტიური პიარი აადვილებს მომხმარებლებში დადებითი ცნობადობის შექმნას, კომპანიის ბრენდის ღირებულებების მიტანას და ნდობის და ლოიალობის მოპოვებას, რაც ყველა ორგანიზაციის მიზანია.
წიგნში „10 ნაბიჯი პიარ გეგმის შესადგენად“ განხილულია პიარ გემის შედგენის საფეხურები: როგორ მოვახდინოთ კომპანიაში და მის ირგვლივ არსებული სიტუაციის შესწავლა და გაანალიზება, როგორ შევიმუშაოთ პიარ გეგმის მიზნები, მოვახდინოთ მიზნობრივი ჯგუფებისა და დაინტერესუბული მხარეების ზუსტად განსაზღვრა, სტრატეგიის და ტაქტიკის ჩამოყალიბება და ეფექტური შეფასების გეგმების განსაზღვრა.  ვფიქრობ ამ მარტივი სახელმძღვანელოს მეშვეობით შევძლებ კომპანიების დაინტერესებს გახადონ მათი იმიჯი უფრო ეფექტური და შეიმუშაონ პიარ გეგმა. სახლმღვანელოზე დაყრდნობით ათმა ქართულმა ორგანიზაციამ მოახერხა კომპანიის ეფექტური პიარ გეგმის შემუშავება და განხორციელება რაც დასაწყისისთვის კარგი შედეგია.  პიარ გეგმა ხომ კომპანიისათვის წარმატებული იმიჯისა და რეპუტაციის ეფექტურად მართვის წინაპირობაა.

ელდარ პირმისაშვილი
პიარ სპეციალისტი, ავტორი წიგნისა „ 10 ბანიჯი პიარ გეგმის შესადგენად“

სტრატეგიული კომუნიკაციების სააგენტო „პერიტუს გრუპი“-ს დირექტორი

1 comment:

  1. Đi tìm kênh Săn lùng trung tâm Tìm kiếm trung tâm http://scvivocity.blogspot.com tại Sài Gòn với rạp chiếu phim quận 2 rạp chiếu phim 3/2 rạp chiếu phim ám ảnh kinh hoàng rạp chiếu phim 3/2 http://scvivocity.blogspot.com/search/label/rap-chieu-phim địa điểm ăn uống aeon rạp chiếu phim quốc gia ở đâu địa điểm ăn uống hội an rạp chiếu phim 3/2 địa điểm ăn uống aeon rạp chiếu phim 3/2 địa điểm ăn uống ngon và rẻ ở hà nội rạp chiếu phim 3/2 http://scvivocity.blogspot.com/search/label/rap-chieu-phim địa điểm ăn uống hà nội 2013 địa điểm ăn uống vũng tàu 2014 địa điểm ăn uống ở hội an địa điểm ăn uống app http://scvivocity.blogspot.com/search/label/dia-diem-an-uong khu vui chơi quận 2 hình ảnh khu vui chơi giải trí khu vui chơi quận 7 khu vui chơi ao vua khu vui chơi thỏ trắng khu vui chơi 1/6 khu vui chơi ở sài gòn khu vui chơi aeon tân phú khu vui chơi đà nẵng khu vui chơi hà nội khu vui chơi tết 2013 khu vui chơi gần hà nội http://scvivocity.blogspot.com/search/label/Khu-Vui-Choi công nghệ imax cgv công nghệ imax 3d là gì công nghệ imax 3d công nghệ imax 3d là gì công nghệ imax là gì công nghệ imax là gì cong nghe imax cong nghe imax công nghệ imax 3d cong nghe imax công nghệ imax cgv công nghệ imax là gì http://scvivocity.blogspot.com/search/label/cong-nghe-imax rạp phim cgv cần thơ rạp phim cgv quy nhơn rạp phim cgv hà nội rạp phim cgv tuyển dụng rạp chiếu phim cgv biên hòa rạp chiếu phim cgv hà nội rạp phim cgv bmt lịch chiếu phim rạp cgv quảng ninh rạp chiếu phim cgv biên hòa http://scvivocity.blogspot.com/search/label/rap-phim-cgv tin tức an giang tin tức euro 2012 tin tức ấn độ tin tức an ninh trật tự tin tức 24h hình ảnh ấn tượng tin tức 24 tin tức chuyện ấy tin tức an ninh trật tự tin tức 24 http://scvivocity.blogspot.com/search/label/Tin-Tuc khu mua sắm a8 khu mua sắm crescent mall khu mua sắm ginza khu mua sắm crescent mall khu mua sắm sinh viên khu mua sắm ở đà lạt khu mua sắm crescent mall khu mua sắm cao cấp rex arcade khu mua sắm ở hà nội http://scvivocity.blogspot.com/search/label/khu-mua-sam trung tâm mua sắm hà đăng trung tâm mua sắm hà đăng trung tâm mua sắm aeon – binh dương canary trung tâm mua sắm toàn anh trung tâm mua sắm là gì trung tâm mua sắm aeon tân phú trung tâm mua sắm toàn anh vĩnh yên trung tâm mua sắm ở sài gòn http://scvivocity.blogspot.com/search/label/trung-tam-mua-sam trung tâm thương mại xã điền môn trung tâm thương mại amata trung tâm thương mại parkson hình ảnh trung tâm thương mại royal city trung tâm thương mại đà nẵng trung tâm thương mại aeon tuyển dụng trung tâm thương mại aeon mall tân phú http://scvivocity.blogspot.com/search/label/Trung-Tam-Thuong-Mai đại siêu thị coopmart đại siêu thị big c dĩ an đại siêu thị tân phong quận 7 đại siêu thị emart tuyển dụng đại siêu thị hiway hà đông http://scvivocity.blogspot.com/search?q=dai+sieu+thi đại siêu thị sapomart

    ReplyDelete